Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@08:17:02 GMT

خبری هیجان‌انگیز از فصل پایانی بازی تاج و تخت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۷۳۷

خبری هیجان‌انگیز از فصل پایانی بازی تاج و تخت

رکنا: تمامی اپیزودهای فصل هشتم "بازی تاج و تخت" بیش از ۶۰ دقیقه‌ هستند.

مدت‌هاست که شایعات مختلفی در مورد فصل هشتم و پایانی "بازی تاج‌وتخت" به گوش می‌رسد. یکی از گمانه‌زنی‌ها این بود که مدت هر قسمت از فصل آخر مانند یک فیلم بلند یا در همین حدود است. شبکه‌ی HBO تا به امروز به جز تاریخ انتشار فصل آخر در آپریل ۲۰۱۹ هیچ اطلاعات دیگری در مورد آن را تأیید نکرده است، اما "دیوید ناتر" یکی از کارگردانان سریال، با حضور در وبسایت Reddit فاش کرده که تمامی شش اپیزود فصل هشتم بیش از یک ساعت به طول می‌انجامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سی نما، ناتر در این‌باره می‌گوید: "فکر می‌کنم تمامی اپیزودهای فصل هشتم بیش از ۶۰ دقیقه باشند. مطمئن هستم که تعداد دقایق این قسمت‌ها بیش از یک ساعت خواهد بود." وی به خاطر کارگردانی اپیزود (The Rains of Castamere) در فصل سوم و ماجرای بهت‌آور "عروسی سرخ" (Red Wedding) شناخته می‌شود. او کارگردانی قسمت نهایی فصل پنجم تحت عنوان (Mother’s Mercy) را نیز در کارنامه دارد، اپیزودی که جایزه‌ی امی را هم برایش به ارمغان آورد. ناتر سه اپیزود از شش اپیزود پایانی سریال از جمله قسمت اول را کارگردانی کرده است. "میگل ساپوچنیک" کارگردان اپیزود "نبرد حرامزادگان" و "دیوید بنیاف" و "دی. بی. وایس" نویسندگان سریال دیگر کارگردانان اپیزودهای پایانی فصل هشتم خواهند بود.

ناتر در پاسخ به یکی از سؤالات به هواداران توصیه کرد خودشان را برای بهت و هیجانی در حد و اندازه‌ی "عروسی سرخ" آماده کنند و ابراز امیدواری کرد که اپیزودهای آخر هم نظر دوستداران سریال را جلب کند: "یکی از جالب‌ترین اتفاقاتی که تجربه کرده‌ام واکنش مخاطبین بوده… دیدن ویدیوهای یوتیوب از کسانی که در حال دیدن سریال‌اند احساس خیلی خوبی به من می‌دهد زیرا به وسیله‌ی آن درمی‌یابم که کارم را با موفقیت به انجام رسانده‌ام."

وی در مورد قسمت پایانی فصل هشتم می‌گوید: "من کاملاً از نحوه‌ی پایان سریال راضی هستم. به نظر من دیوید و دن کار بزرگی انجام دادند و هم خواسته‌ی هواداران را در نظر گرفته‌اند و هم روایت درست را انتخاب کرده‌اند. تضمین می‌کنم که فصل پر از غافل‌گیری و لحظات شگفت‌آور باشد."

فصل آخر "بازی تاج‌وتخت" در آپریل سال ۲۰۱۹ (اواخر فروردین ۹۸) پخش می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شیطان شوشتر کیست؟! / التماس های کودکان در فیلم مردان منحرف! درخواست واردات جگر گوسفند از خارج ! رشوه ۳۰۰ میلیون دلاری ریاض به رضا پهلوی لو رفت تجاوز به پسر 3 ساله در چادر پناهندگان سوریه ای+عکس علت تصادف مرگبار خودرو نوربخش و تاج الدینی مشخص شد+ فیلم و عکس تجاوز به دختر 13 ساله ورزشکار در رختکن باشگاه + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا برخورد وحشیانه با سه جوان نوازنده خیابانی در رشت+ فیلم راننده خودروی نوربخش و تاج الدینی دستگیر شد +عکس عکس هایی که با دیدنشان حتما فریاد می‌کشید + تصاویر تشییع جنازه وحید مظلومین/ سلطان سکه هم باشی آخر گذرت به اینجا می‌افتد+ تصویر تلخ ترین آگهی از یک مردتبریزی روی دیوار + عکس یک مرد به خاطر شباهت به بن لادن کشته شد +عکس شرایط پرداخت یارانه ۲۰۰ هزار تومانی به کارگران و کارمندان عکس جنازه خونین زن چادری وسط کوچه / مرد عصبانی چرا همسرش را در خیابان امام کشت؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: فیلم سریال موفقیت بازی هیجان انگیز کارگردان ساعت بازی تاج و تخت عکس ایران فیلم اعدام حادثه تهران آپارتمان رئیس ارز پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری

نمایش «رجوع» این روزها در تهران روی صحنه می‌رود تا به اختلافات متداولِ این روزها در روابط بین زن و شوهرها بپردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داستان‌ها و ماجراهای مربوط به روابط زن و شوهری همیشه دستمایه ساخت آثار نمایشی بوده است. از فیلم‌های «همسر»، «آتش بس»، «توفیق اجباری» تا نمایش‌های «بازیگر و زنش»، «تن شوری» و ... هنرمندان را به سمت خلق آثاری با این موضوعِ همیشه جذاب سوق داده است.

جذابیت همیشگی این سوژه باعث شده پدید آورندگانِ تئاترِ «رجوع» نیز به سمت تولید اثری نمایشی با موضوعِ روابط زن و شوهری بروند. رجوع به قلم کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی در قالب اپیزودهای مشابه به چالش‌های زندگی زناشویی می‌پردازد. روایت داستان در بستر دادگاه، اندکی کلیشه‌ای و تکراری به نظر می‌رسد. اگر از این زاویه به دادگاه نگاه کنیم که عموماً ارجاع به دادگاه و قاضی آخرین راهکار برای حل بحران‌ها باشد پس باید این اشکال را متوجه نویسنده‌ی نمایش «رجوع» دانست که هیچ فرصتی را برای سازش بین زوجین قائل نبوده و صدور حکم قضایی را فصل الخطاب قرار داده است.

کلنل دست به دامن عارف شد / نازنین بیاتی انتخاب مناسبی بود؟

البته در نمایش اشاراتی به فرصت دادگاه برای ایجاد سازش بین زوجین برای تفکر و تأمل بیشتر شده اما این اقدام نویسنده ناکافی به نظر می‌رسد و شاید اگر به جای فضای دادگاه، اتفاقات نمایش در حضور شخص دیگری مانند یک مشاور خانواده رخ می‌داد، فرجام مثبت و امیدوار کننده‌تری برای کاراکترهای نمایش قابل تصور بود.


اپیزود نخست این نمایش روایت زن و شوهری بود که اختلافاتشان مربوط به استقلال زن و زیبایی‌های ظاهری بود.

در «رجوع» دیالوگ‌ها چکشی و پینگ پونگی است و نویسنده به خوبی موفق به ایجاد بده بستان‌ها در نمایشنامه شده است. داستان زندگی کاراکترها به شکل صحیحی پرداخت و روایت شده و نویسنده به شناخت درستی از کاراکترهای نمایشش رسیده است. در هر اپیزود تفاوت کاراکترها به وضوح قابل دریافت است و نویسنده در نگارش آنها خلاق و پویاست.

اما نکته مهمی که در مورد متن وجود دارد نوع نگارش آن است. اخیراً در بسیاری از آثار، نویسندگان را نمی‌توان مؤلف محسوب کرد. مؤلفی که ایده دارد، مشق می‌دهد، درس می‌دهد و شاید راهی نشان می‌دهد و....


اپیزود دوم؛روایت کارگردانی بود که به عنوان یک سلبریتی، در عین ازدواج با همسری روستایی، ارتباطاتی موازی داشت و همین موضوع موجب اختلافات شدید بین او و همسرش شده بود.

بخش زیادی از نویسندگان نسل جدید روایت‌هایی گزارش گونه دارند. روایت‌هایی که گویی تنها برای صرفا جهت اطلاعِ مخاطب نوشته شده‌اند یا اینکه گویی یک گزارش خبری هستند تا یک نمایشنامه با هدفی والا و نتیجه‌گیری که به کارِ زندگیِ مخاطب بیاید.
البته که در بسیاری از  آثار خبری، خبرنگاران نتیجه گرا و هدفمند هستند و تنها صرفاً راوی یک رویداد نیستند؛ بلکه موجب ایجاد چالش‌های جدی می‌شوند. اما در «رجوع» نویسنده فقط «گزارشگر» است. گزارشگری که گزارش می‌دهد؛ در بطن جامعه خانواده‌هایی هستند که شرایط ویژه و متفاوتی بر زندگی آنها حاکم است.

کیمیا خلج با نوشتنِ متن «رجوع» فقط به مخاطب خبر می‌دهد و مخابره‌گر یک اتفاق است؛ البته که همین هم ارزشمند است. اما نباید فراموش کنیم که نویسنده‌ی این نمایش‌نامه راهکار ندارد، ایده ندارد و هدایت گر نیست.

شاید به همین علت است که به رغم هدایت صحیح و خوب بازیگران توسط کارگردان، حس و حال تماشای یک اثر تئاتری ویژه به مخاطب منتقل نمی‌شود.


اپیزود سوم مربوط به زن و شوهری بود که تفاوت‌های اعتقادی و فرهنگی عمیقی با همدیگر داشتند و همین مسئله اختلافات شدیدی بین آنها ایجاد کرده بود.

اساساً در شرایط مشابه هیچ راهی برای به چالش کشیده شدن خلاقیت کارگردان وجود ندارد و یا حداقل بیننده تلاشی برای خلق یک اثر بصری ویژه از کارگردان را شاهد نیست. آفتی که گریبان برخی یا شاید بسیاری از آثارِ این روزهای تئاتر ایران را گرفته است.

کارگردانان در آثار مشابه و این نمایش، به «صندلیسم!» دچار شده‌اند. آفتی عجیب که با اسم رمز «مینی مال» و فقط با چیدن چند صندلی ساده در صحنه روز به روز در حال نفوذ در جان تئاتر است. هر کدام از کارگردانان هم دلایل خاصی را برای انتخاب این سبک کاری دارند که غالباً چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.  اجرای «صندلیسم» هرچه هست نه تنها تئاتر محسوب نمی‌شود بلکه شاید در چهارچوب یک اثر رادیویی ویژه هم گنجانده نشود.

البته که نمایش «رجوع» با وجود اینکه صحنه‌ای خالی دارد و تنها به چند صندلی روی صحنه پناه برده، اما تلاش کرده تا جنبه‌های نمایشی و تصویری هم در کار باشد تا اثر صرفا به یک نمایش رادیویی تبدیل نشود.


اپیزود چهارم این نمایش به روایت خانواده‌ای اختصاص داشت که زنِ خانواده در فضای مجازی بلاگر بود و همین مسئله پایه و اساس اختلافاتِ شدیدی شده بود.

رفتن سراغ موضوع‌های اجتماعی که در دل جامعه و در میان مردم جاری هستند و هر کدام از ما بارها و بارها در اطراف‌مان آنها را دیده‌ایم، بسیار ارزشمند است. پرداختن به این موضوع‌ها حتی اگر بدون ارائه‌ی راهِ چاره یا راهی تازه باشد، با زدنِ تلنگرهایی هرچند کوچک به مخاطب، می‌توانند اثرگذار باشند.

منصفانه نیست اگر از بازی خوب بازیگران (رجوع) سخن نگوییم. از اپیزود اول تا آخرین اپیزود که با بازی شیرین و دقیقِ افشین سنگ چاپ مواجه می‌شویم، همه بازیگران بسیار دقیق و حساب شده ایفای نقش می‌کنند و این نکته‌ای است که به واسطه آن نمی‌شود از نقش ویژه کارگردان چشم پوشی کرد.

در پایان باید گفت علیرغم کاستی‌هایی که در نمایش «رجوع» به چشم می‌خورد، اما این اثر ارزش یک بار دیدن را دارد.

توضیحات نمایش:

 رجوع

نویسنده: کیمیاخلج
کارگردان: سعیدحشمتی

بازیگران:

نیما هاشمی سرشت، الهام احمدی، میثاق جمشیدی، پریسا علی نیا، کیمیا خلج، هومن بنایی، روناک برخوردار، فاطمه توانا، محمد روشنفکر و افشین سنگ چاپ

-------------------------
نوشته: هبت اله یگانه
-------------------------

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۹ نهم کامل
  • دانلود سریال اکازیون قسمت ۶ ششم ( قسمت 6 اکازیون ) با حجم نیمه رایگان
  • آنچلوتی: رئال مادرید در سطح خودش ظاهر نشد؛ بازی برگشت در برنابئو هیجان‌انگیز است
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • نشست خبری سریال نون خ